Bestellen

  1. Mail je mij?
    info@hetcreatiesprookje.nl.
  2. Dan stuur ik jou GRATIS een pdf van het spelletje/ de poster of de ansichtkaarten
    Je kunt ze dan zelf thuis uitprinten.

    In ruil wil ik je vragen of je mijn boek(en) en materialen zou wilen promoten met een leuke positieve post op sociale media. Denk aan Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn.

Poster

Nu ook te bestellen als poster.

Deze set bevat 16 ansichtkaarten.

Elke ansichtkaart bevat verschillende teksten

  • Ik glimlach. Tevreden
  • Jij bent anders. Bijzonder
  • Meen je dat? Verbaasd
  • Jij voelt fijn. Verliefd
  • Wat doe je? Nieuwsgierig
  • Ik ontplof. Woedend
  • Mijn hart doet pijn. Verscheurd
  • Ik hou van jou. Liefde
  • Wat smerig. Afkeer
  • Ik lach elke dag. Blij
  • Ik huil. Verdrietig
  • Stop, hou op! Boos
  • Ik verstop mij. Bang
  • Een goed gevoel. Voldaan
  • Wat een domper. Teleurgesteld
  • Ik wil dat ook! Afgunst
  • Mooi om een ander te laten weten wat je voelt. Stuur een leuke kaart!
    Ook heel bruikbaar in het onderwijs. De plaatjes op de kaarten zijn de meest voorkomende gevoelens bij kinderen. De tekeningen zijn ook terug te vinden in het boek: Roos en haar broertjes. Er is ook een kwartetspel en een poster.

    Toelichting

    Dit kaartensetje, bestaande uit 16 ansichtkaarten, kun je gezellig versturen als je iemand iets wilt vertellen of uit wilt leggen. Het doel achter de kaarten is dat kinderen leren welke gedachte hoort bij een bepaald gevoel. In de oorsprong weten ze dit wel maar de omgeving reageert soms verkeerd waardoor dit verandert. Wanneer een kind bijvoorbeeld heel boos is, dan kan het zijn grens aangeven door 'stop hou op' te zeggen. Je ziet nog wel eens dat het kind gaat huilen, terwijl huilen bij verdriet hoort. Wanneer je dit in het begin, bij een peuter/kleuter goed observeert en aangeeft dat het goed is wat ze voelen, hebben ze daar hun hele leven lang plezier van en zal dit bijdragen aan een goede ontwikkeling van hun emoties. De kaarten kunnen ook worden ingezet bij kinderen die moeite hebben om hun gevoelens onder woorden te brengen, bijvoorbeeld als pictogram bij autistische kinderen. Je ziet nog wel eens voorkomen dat bij deze doelgroep gevoelens verkeerd worden geïnterpreteerd en dat kinderen zich onbegrepen voelen. De gedachten die je bij een bepaald gevoel kunt hebben heb ik geprobeerd te “vangen” in een paar woorden. Zo kun je leren wat de juiste gedachte is bij een bepaald gevoel.